با همسر معتاد چه کنیم؟ آیا این افراد برای تغییر وضعیت خود به مواد مخدر
نوشته شده توسط : ایران ماداس

 

با همسر معتاد چه کنیم؟ آیا این افراد برای تغییر وضعیت خود به مواد مخدر روی می آورند ؟ عامل پزشکی در ترغیب فرد برای مصرف مواد مخدر چه اندازه موثر است ؟

 

همسر معتاد ی دارم که قول داده است به خاطر زندگی مان ، مواد را ترک کند اما هر بار به بهانه ای این کار را به تاخیر می اندازد و بازهم به سمت مواد مخدر می رود . بارها تصمیم به جدایی گرفته ام اما خانواده ام به خاطر تعصبات شان مرا منصرف کرده اند . زندگی و جوانی ام دارد نابود می شود ، لطفا راهنمایی ام کنید .

 

 

 

با همسر معتاد چه کنیم؟

تیپ شخصیتی و روانی نقش مهم و بسزایی در میزان گرایش فرد به مواد مخدر دارد ، معمولا کسانی که اعتماد به نفس پایین و ویژگی های خلقی افسرده ای دارند یا افرادی که ناسازگار هستند و مرتکب رفتارهای تکانشی بسیاری می شوند ، بیش از دیگران مستعد گرایش به مصرف مواد هستند .

مقاله مرتبط : ترک اعتیاد

 

جهت مشاهده مقاله بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات توانبخشی در خدمت شما! معرفی بالابر بیمار و صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

آیا این افراد برای تغییر وضعیت خود به مواد مخدر روی می آورند ؟

گاهی برخی از افراد ، برای درمان وضعیت خود به مصرف مواد پناه می برند و از عوارض مصرف تریاک ، هروئین و حشیش بی خبرند . عوامل محیطی دومین علت اساسی است . وقتی فرد در محیطی زندگی کند که مواد به آسانی دراختیارش قرار گیرد یا با دوستانی در ارتباط باشد که مصرف کننده ی مواد هستند ، طبعا استفاده از مواد امری طبیعی و بدیهی خواهد بود . عوامل خانوادگی نیز سومین دلیل است ، فضای روانی ناسالم در خانواده ، تنش در روابط میان زوجین ، براورده نشدن نیازهای عاطفی – احساسی فرد ، تحقیر ، ناکامی ، سرزنش ها و شکست های متوالی در زندگی مشترک ، از جمله مولفه های خانوادگی است که فرد را به مصرف مواد سوق می دهد .

مقاله مرتبط : مشخصات و خصوصیات یک معتاد چیست؟

 

عامل پزشکی در ترغیب فرد برای مصرف مواد مخدر چه اندازه موثر است ؟

مشاوران مجله سلامتی راستینه ، پیام های پزشکی را عامل چهارمی می دانند که فرد را ترغیب به مصرف مواد مخدر می کند . بی تردید وقتی فردی توسط دوستان مورد اعتماد و اطرافیان نزدیک خود به مصرف مواد تشویق شود ، انگیزه ی لازم برای مصرف را پیدا خواهد کرد . مثلا اگر کسی بگوید : من درد عضلانی ام را با مصرف این مواد کم کرده ام . یا کسی بگوید ماری جوانا را در خانه کشت داده ام و فوق العاده است یا این جمله ی تکراری اکثر معتادان : تریاک جلوی سرطان را می گیرد و آنرا خشک می کند ، تو هم استفاده کن تا معجزه اش را ببینی … به طور غیر مستقیم ، انگیزه ی فرد را برای مصرف مواد افزایش میدهد .

 

 

جهت مشاهده مقاله بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات توانبخشی در خدمت شما! معرفی بالابر بیمار و صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

آیا زندگی با همسر معتاد را ادامه دهیم ؟

زندگی با همسر معتاد ، مصائب خاص خود را دارد ، اما با این حال با طرح چند سوال می توان به این نتیجه رسید که آیا می توان به ادامه زندگی با فرد معتاد امیدوار بود یا نه .

  •  نخستین پرسش این است که آیا فردی هست که بتواند ترک کند ؟
  • آیا تصمیم جدی به انجام چنین کاری دارد یا فقط حرفش را می زند ؟
  • آیا خانواده ، زن و فرزندان برایش مهم هستند یا اینکه خانواده چندان برایش مهم نیست و تلاشی برای ترک نخواهد کرد ؟
  • مدت زمان مصرفش چقدر است ؟
  • چه نوع موادی مصرف میکند و چقدر به او صدمه رسیده است ؟

باید خیلی قاطعانه گفت که اگر همسر معتاد ، شخصیتی خانواده مدار دارد و زندگی ، زن و بچه برایش در اولویت اول است ، به لحاظ شخصیتی و خلقی آرام است ، فحاش نیست ، دست بزن ندارد ، خسیس نیست و خانواده اش تامین اند و میزان موادی که مصرف می کند اندک است و نوع مواد مخدر مصرفی اش از جنس شیشه ، کراک و هرویین نیست و از همه مهمتر اینکه تصمیم جدی برای ترک و رفتن به کمپ دارد ، می توان به آینده ی رابطه و بازگشت او به زندگی سالم امیدوار بود . اما اگر فرد مدت زمان زیادی مصرف مواد دارد یا از مواد مخدر صنعتی همچون شیشه و کراک استفاده می کند و میزان مصرفش بالاست و بارها تصمیم به ترک گرفته اما هرگز موفق نشده است ، زندگی با او بی فایده است . شما به عنوان همسر باید بپذیرید که ادامه زندگی با چنین فردی همراه با تنش ، قهر عاطفی ، خطر اعتیاد شما ، بی پولی و محرومیت ، از دست رفتن فرصت های جدید زندگی شما و مصائب چندی همراه خواهد بود و شاید هیچگاه نتوانید روی این فرد ، به عنوان شریک زندگی و شریک جنسی حساب باز کنید .

مقاله مرتبط : آشنایی با برخی داروهای اعتیاد آور

 

 

  • کتابخانه راستینه
  • دکترنسرین صفری ( روانشناس بالینی)

منبع تصاویر 

  • psychotherapistnitu
  • fthmb.tqn
  • dopeinc.info
  • cdn.skim.gs

 

جهت مشاهده مقاله آشنایی با تخت تراکشن و کاربردهای آن کلیک کنید


منبع: https://rastineh.com/addicted-husband/
تجهیزات پزشکی وینکل پلاس





:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: